dijous, 22 de març del 2012

Versos des de Twitter a la nova biblioteca de Xàbia

Fa un temps vaig rebre una telefonada de l'arquitecte xabienc Jose Moragues, de l'estudi Singular Studio. Aquest estudi ha realitzat el projecte, a hores d'ara en construcció, de la Biblioteca Pública Municipal i Centre Social de Xàbia -les infografies són de Trestévere. L'arquitecte em va explicar que a un dels espais volia "escriure" versos sobre la paret; uns versos que ella havia pensat que havien de ser en llengua catalana i que versaren sobre el fet de la lectura. Una idea que, per cert, em va semblar fantàstica. I la pregunta va ser si jo coneixia poetes o poetesses que hagueren escrit alguna cosa al respecte.

Arran de la qüestió vaig estar pegant-li voltes i fent memòria de tota la poesia que he llegit -no en sóc un fanàtic però sí que en consumisc sovint. Així, de bones a primeres vaig recordar que un dels meus poetes preferits, el menorquí Ponç Pons, té poemes en què podia trobar algun vers adient.

Els versos seran escrits a les parets que teniu la dreta, a la planta primera

Però com que volia proposar a Singular Studio alguna alternativa més, vaig decidir aprofitar les meues "amistats" tuiteres les quals en parlen de poesia de quan en quan. Així, em vaig posar en contacte -mitjançant DM (Direct Missage)- amb Laura Santacruz (@lalectora), Oreto Doménech (@ariadnalaberint) i Maria (@mrslvdor_).


A les tres els he d'agrair tan amatents com van estar amb mi. Els seus coneixements em van servir per a trobar alguna proposta més i refermar-me en que Twitter és una font infinita de bescanvi d'informació. Amb @ariadnalaberint vaig coincidir en pensar en Ponç Pons mentre que @lalectora em va descobrir a la poetessa Gemma Gorga i el seu "Llibre dels minuts".

Finalment, els versos que vaig proposar a Singular Studio i que estaran a la nova biblioteca de Xàbia -perquè a ells els van semblar tots dos d'allò més bé- són:

"Som allò que hem llegit i hem viscut per escriure"
Ponç Pons, Dillatari

"Aquesta nit, mentre dormia, has vingut a llegir els meus llibres"
Gemma Gorga, Llibre dels minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada