dijous, 23 de setembre del 2010

La directora d’un BBVA que se’n recordarà sempre de Risto Mejide

Para leer la entrada en castellano haz clic en Traducciones
El BBVA és el patrocinador de la lliga de futbol i a més del patrocini com a tal desenvolupa altres accions de Relacions Públiques (RP) per a traure rendiment a aquesta inversió multimilionària. Anit (dimecres 22 de setembre) van realitzar una d’aquestes accions en el Camp de Mestalla en el descans del partit València-Atlético de Madrid.
Al poc de retirar-se els jugadors als vestidors va aparèixer un xic que micro en mà va demanar a la gent que donara la benvinguda a una dona jove, que els havia de contar una sorpresa, i que es va identificar com a directora d’una sucursal del BBVA a València. Allà que va anar ella cap al mig del camp. Va agafar el micro i va començar a parlar –més bé cridava- explicant un sorteig en què algú del públic podia guanyar 1.000 euros. Fins aquí tot normal. 


És una acció que enllaça amb la campanya que está realitzant Aftershare TV per al BBVA i en què els protagonistas són els directors de les sucursals del banc. Per cert que el director d’aquesta agència és el polèmic Risto Mejide, qui també estava a Mestalla, segons van dir a Ràdio 9.
Però en l’acció no s’havien tingut en compte, si més correctament, els factors de correcció. És a dir, allò que se’n diu un pla B i que, moltes vegades, fa que una idea acabe sent rebutjada d’inici perquè s’entén que el resultat final per a la marca pot ser més negatiu que positiu.
Quan la xica va començar a parlar, els aficcionats no es van quedar callats. Estaven excitats per vàries raons importants en el context de que allò era un camp de futbol i estàvem a la mitja part: l’equip perdia 0-1, no havia fet un bon joc, Iturralde (l'àrbitre) estava pitant mal,… Així que només va començar a parlar des de les graderies la van increpar amb tota una sèrie d’insults que m’estalviaré. Les brofegades es va contagiar i llavors es va crear un concurs espontani de a veure qui la deia més grossa. Però el caxondeo va seguir i fins i tot va haver un moment en què unes 30.000 persones exclamaren alhora: ¡fuera, fuera, fuera! I a ella no se li acut una altra cosa que preguntar: ¿Lo habéis entendido o queréis que lo vuelva a repetir? La resposta van ser 30 ó 35.000 no i uns quants insults més.
No sé si repetiran aquesta acció en el futur. Jo no ho faria. Però queda clar que tindre en compte què pot passar amb una acció és bàsic per a no quedar en evidència després. De fet, Cuatro ha emés aquest migdia un vídeo (encara no l'he trobat en Internet) explicant el que va passar i, de pas, fent més sorna. El que és segur, peró, és que eixa directora de la sucursal del BBVA se’n recordarà sempre de la idea que se li va ocurrir a Risto Mejide.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada