dijous, 18 de novembre del 2010

Camps no vol ni "beure" Red Bull


Para leer la entrada en castellano haz clic en Traducciones
Tinc una teoria sobre el que pretenia el Gabinet del president Camps -amb el consentiment de Ferrari- durant estos dies: 
  • Idea: vincular la imatge del flamant guanyador del mundial de F1, Fernando Alonso, amb la del President de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps. En l'actualitat, com diu el professor Manuel Castells, la política és més mediàtica que mai i aquests gests-fotos tenen més impacte que desenes de discursos o aparicions (escrites) en els mitjans.
  • Estratègia: viatjar la mateixa setmana de l'últim gran premi a Itàlia i anunciar que València pot acollir un parc temàtic de Ferrari. De passada, deixar en un segon pla la notícia que la ciutat no acollirà la pròxima Copa Amèrica. Això ha passat
  • Objectiu: aprofitar la victòria de Fernando Alonso en el mundial per a la setmana següent (esta en la qual estem) anunciar la instal·lació d'alguna classe d'atracció de Ferrari a València. Portar a Alonso a València o que Camps i Rita viajaren on ell estiguera. Foto amb la copa del mundial. 
  • Missatge: el president està al costat del campió, vincular emocions: un guanyador amb un altre guanyador. Ferrari, la millor marca, amb la Comunitat. 
  • Desenvolupament de l'estratègia: la primera part ix bé però arribem al diumenge i, maleït Red Bull, tot se'n va en orris per la victòria de Sebastian Vettel.
La clau: en tota acció de relacions públiques (que és tot això i no política) s'han de preveure els factors de correcció, que ens diuen què pot eixir malament i, per tant, ens obliguen a preparar un Pla B o fins i tot a descartar el primer que teníem pensat. La teoria no contempla què succeirà a partir d'ara, que Alonso no ha guanyat, que la gent té la imatge que Ferrari va cometre un gran error, és a dir, que la primera idea no pot fer-se realitat. 
Vosaltres què faríeu? Insistir en l'estratègia malgrat la derrota? Proposar una cosa diferent?

1 comentari: