divendres, 12 de novembre de 2010

Un xicotet big bang en el networking de 50 empresaris joves

Para leer la entrada en castellano haz clic en Traducciones
Com és compartir una jornada amb 50 empresaris joves de la Marina Alta? Engrescador, enriquidor, energètic, vibrant; semblant a un xicotet big bang. Això han sigut per a mi les Primeres Jornades de Networking de Jovema (en Twitter he treballat amb el hashtag #netjovema ), una associació de joves empresaris de la Marina Alta, que s’ha celebrat hui divendres al Rodat de Xàbia i on he acudit de la mà de Pau Cruanyes, de Mima, amb qui col·labore en tasques de community & social media management des de fa temps.

De la Despertà de la jornada s’ha encarregat Juan Pablo Signes, director de Factoria d’Idees, que ha parlat de la importància del branding, tant el personal com el d’empresa. “En què sóc diferent? Això té valor? Com puc traure profit de la diferència?”, són algunes de les preguntes interessants que ha plantejat. Després hem passat al networking, que ha sigut coordinat per l'empresa de marketing experiencial Caputxeta Vermella. En un cara a cara en què als vergonyosos com jo ens costa engolir saliva, he tingut l’oportunitat d’explicar a set persones –i elles a mi també- a què ens dediquen i què ens podem aportat els uns als altres. He parlat amb Mireia Server, de Rolser, amb Fran Vives, de Vives Pons, amb Ramón, de la sabateria Marsal de Dénia, amb Victoria Ripoll de Movil Phone, amb José Antonio López, de López Giménez Torres, amb Vanessa Soler, de Caputxeta Vermella, i amb Jaume Ferrándiz, d’Oficina Tècnica Els Poblets.

Després he compartit taula amb alguns del grup de networking i amb altres que s’han afegit com ara Nacho Cabrera, d'Alauna Arquitectos, Lumi Requejo, de Factoria d’Idees i David Cruanyes, de Segurs Cruanyes. I també he tingut l’oportunitat de saludar José Manuel Piña, del Rodat, i Moisés Cruanyes, de Vera Cruanyes, entre d’altres. En eixe mateix dinar hem debatut sobre el tema que ens havia correspost: la innovació ens els nous productes i serveis. I el grup ha decidit fer seua una frase que he proposat jo: “la innovació és pensar que tot el que havíem fet fins ahir ja no existeix i no ho podem repetir”. Com que no hi havia tauler del trivial, no m’he pogut apuntar el quesito. Però els agraïsc la confiança ;)

Les conclusions globals de les jornades en relació als temes que es tractaven han sigut:
  • Cultura, oci i turisme: “Entre les ciutats de la comarca es complementa l’oferta però necessitem millorar”.
  • Coaching, formació i liderat: “Cal més comunicació, més tu a tu i estar pendents de les nostres empreses”.
  • Branding, marketing i esdeveniments: “Les xarxes socials són necessàries però també cal comptar amb els canals tradicionals de comunicació com ara la premsa escrita, la ràdio i sobretot el boca-orella”.
  • Imatge personal: “La imatge condiciona, s’ha de cuidar molt però hem de transmetre el que som, no una imatge distinta”.
  • Innovació: “La innovació és pensar que tot el que havíem fet fins ahir ja no existeix i no ho podem repetir”.
En definitiva, unes grans primeres jornades que han generat un xicotet big bang. I si no, pensem en el que diu el director de cine Manoel de Oliveira quan li pregunten com amb tants anys com té (102) pot continuar creant i dirigint pel·lícules i ell respon: “et mous, crees; et pares, mors”. Què fem? Ens movem, no?  

2 comentaris:

  1. M'agrada molt la metàfora, segons la wiki, la teoria del big-bang intenta explicar el desenvolupament posterior a partir d'una singularitat espai-temporal. Trobe que el fet a sigut molt singular, tots recordarem aquesta experiència i d'alguna manera ja no som el que érem abans. Lo guay de tot aixó, i com diu la teoria, "intenta explicar", o siga, que es inexplicable o molt dificil d'explicar.

    ResponElimina
  2. Correcte, perquè en estes coses del posicionament, community, ... tu i jo sabem ben bé que el més difícil és explicar la falta que fa.

    ResponElimina