dimarts, 19 d’octubre del 2010

Comuniquen els aparadors dels bancs? Un cas sobre Caja Madrid

Para leer la entrada en castellano haz clic en Traducciones

Les sucursals dels bancs són, com la majoria de les franquícies, extensions de la marca matriu i, per tant, segueixen amb fidelitat l’ús de la identitat corporativa i de les campanyes que té en marxa l’empresa. Per això em va cridar tant l’atenció “l’estat” de les finestres-aparador de la sucursal de Caja Madrid a Xàbia, situada en la confluència de la Ronda Nord amb la plaça de la Marina Alta.
En comptes d’un banc sembla una mescla entre una immobiliària de baix cost i un locutori. El resultat és que la visió de l’aparador no m'inspira confiança en una entitat en què puc pensar a dipositar diners.


Quins són els elements que més destaquen –grinyolen- de la visió de la finestra.
  • Els fulls no responen a un disseny sinó que han sigut impressos sense criteri i han sigut col·locats aleatòriament. 
  • L’eslògan “vendido” comporta una connotació negativa per a la caixa. 
  • La promoció de les cases és, com a mínim, coenta. 
  • El disseny amb l’ús de WordArt per part d’una caixa amb tant de capital –i dissenyadors, supose- és inversemblant. 
  • Pobles de la comarca i barris de Xàbia no es distingeixen un dels altres amb una mida de tipografia distinta. 
  • Al mateix vidre hi ha 7 banderes que se suposen idiomes, però els cartells de venda de cases estan escrits només en castellà. 
  • La finestra del costat està neta de missatges immobiliaris i crea un contrast molt impactant. 
  • I una altra cosa: fer un ús tan comercial de manera pública amb paraules com “oportunitat” de cases de gent que possiblement no ha pogut pagar-les, em sembla negatiu per a la reputació de la marca ja que pot generar animadversió.
Els aparadors són un element importantíssim per a la comunicació d’una marca perquè ens transmeten missatges sobre el que podrem trobar a l’interior del local. Mireu la foto de nou: què penseu que ens oferiran? 

4 comentaris:

  1. Fantàstic company, bona observació 'a peu de carrer'. I, ara, espera per vorer cóm funcionen eixos matrimonis entre caixes, la cosa anirà a més.

    ResponElimina
  2. Gràcies. En el matrimoni Caja Madrid-Bancaixa jo crec que ja podem encertar qui manarà perquè si et fixes, en alguns anuncis de TV de Bancaixa el verd del ninot de Mariscal està fent-se verdet fluorescent de l'ós madrileny.

    ResponElimina
  3. Els bancs van a totes... i cada vegada més pareixen un basar xinés... tot està en venda! els reis del catàleg són els del bbva, però pareix que caja madrid no es queda enrere!

    ResponElimina
  4. En efecte Elena, bona comparació la del basar xinés. Això a la llarga els perjudica en reputació, sobretot si, com és el cas, fan una comunicació negativa.

    ResponElimina